Beebiblogi · Rasedus

Turvahällid, vankrid ja IsoFix..

Täna läks I. kell 6 tööle ja mina nagu tubli unetu kunagi ei jäänud enam magama. Mõtlesin siis oma aega kuidagi targalt sisustada ja hakkasin Beebile vankrit ja turvahälli valima. Ausalt, paar tundi hiljem oli mul silme eest kirju ja peas tiirles kolm sõna – turvahäll, vanker ja IsoFix kinnitus, sekka erinevaid värvitoone ja firmanimesi.

Mu viimase aja nö unistustevanker on olnud valge/hele nahast Emmaljunga ja ideaalseks turvahälliks Cybex Aton Q.

Wishful thinking
Umbes midagi sellist.

Nüüd ma olen avastanud sellise firma nagu Hartan. Seda soovitas meile üks I. töökaaslane ja nüüd natuke asja uurinud, tundub see ka päris hea valik. I.-le meeldib mõte, et see on Saksa vanker nagu ka meie armas BMW. Usalda Saksa kvaliteeti, ütleks ta ilmselt selle kohta. Emmaljunga Rootsi päritolu temas just vaimustust ei tekitanud. Hartan‘i kasuks räägib ka see pisike fakt, et selle raamile saab adapteritega kinnitada Maxi Cosi turvahälli, mis muidugi omakorda tõmbab kriipsu peale mu Cybex‘i unistusele, aga ma ei näe põhjust, miks ma peaks ostma turvahällile eraldi sõiduraami kui ma saan ühte kasutada mitmel viisil.

Ma ei leidnud ühtegi kohta, kus oleks kirjutatud sellest, kas Cybex ka mõne vankriraami peale sobib peale Cybex‘i enda vankri. Et siis jääb ilmselt Maxi Cosi..

Lisaks turvahällile tuleb muretseda ka IsoFix alus. Avastasin, et turvahällil endal (vist ?) polegi neid kinnitusi, vaid käibki ainult aluse peal. Kuigi kui ma nüüd natuke süvenesin, siis eks ta vist loogiline ole ka ? Sellega muidugi mugav, alus on kogu aeg autos ja lihtsalt tõstad hälli sinna ja sealt ära.

See, et hällile saaks “rattad alla” panna, on mulle sellepärast oluline, et siis pole vaja igale poole suurt käru kaasa vedada. Mulle tundub see lahendus kuidagi mugavam. Aga samas, kuni pole kasutanud, ei oska midagi lubada ka.

Selle “kohustusliku” nahkkatte osas olen ma nõus nüüdseks järeleandmisi ka tegema. I. töökaaslane lisaks soovitamisele ka pakkus meile seda vankrit – valgest nahast Hartan. Aga jäin kodulehtedel (Mõmmibeebi, Beebimaailm)  neid hindu vaatama ja märkasin, et riidest uue saaks ainult natukene kallimalt kätte. Seega, kas see nahk tasub ennast ära ? Kumb pikemas plaanis vastupidavam on ? Mul on tunne, et nahka on kergem narmendama hõõruda kui riiet. Kas kulub kiiremini ?

Wishful thinking-001
Värvivalik selgub ka kunagi hiljem.

Jõudsime järeldusele, et käime enne poes uusi oma silmaga vaatamas ja oma käega katsumas ning seejärel hakkame seda suurt otsust alles tegema. Vanasti kindlasti oli see valimine niiii lihtne, sest polnud suurt millegi vahel valida. Kui kunagi päriselt valik tehtud, siis räägin uuesti, miks ja kuidas jne.

Mille järgi teie olete omale turvahällid ja vankrid valinud ? Kas nahk on parem kui riie ? Kumb kauem vastu peab ? Kumb kiiremini kulub ? Kas on mõni firma, mida eriti soovitate või laidate ? 

EDIT: Tundub, et Cybex polegi nii lootusetu ja sobib täitsa samade adapteritega, mis Maxi Cosi turvahäll Hartani vankrile – LINK.

10 thoughts on “Turvahällid, vankrid ja IsoFix..

  1. Ma olin alguses EJ-s täiesti kinni, sest ma ei tea miks, aga mu jaoks ei eksisteerinud ühtegi teist vankrit. Ajapikku siiski hakkasin uurima ka muid firmasid, nüüd olen tegelikult avastanud päris palju selliseid vankreid, mis mulle meeldivad ja mis on täiesti normaalse hinnaga. Oma lõplikku otsust pole veel langetanud, tahame ka ikka poodi minna vaatama ja katsuma.

    Nahka on kergem hooldada, tõmbad aga lapiga üle ja korras, samas heledaga on muidugi rohkem mässamist. Ma ise ka tegelikult ei tea veel täpselt, kumma kasuks otsustada, aga rohkem plusse ikka panen naha arvele, eriti kui laps juba suurem natuke.

    Turvahäll tuleb meil selline ( http://www.lastetarbed.ee/tooted/turvahallid/graco-logico-s-turvahall ), koos isofix alusega. 🙂

  2. Mina soetasin nahast Hartani, ei usu, et nahk riidest õrnem on, kui seda õigesti hooldada ja firma on kvaliteetne, niiet ma sellepärast ei muretseks üleliia. Soovitan ka pakkumistel silma peal hoida, sest ma sain näiteks Hartani ostuga Maxi Cosi turvahälli tasuta kaasa, võit missugune!
    Ja neid turvahälli aluseid on samuti mitmeid, kõigepealt peab veenduma, et Isofixi üldse autosse kinnitada saab.

  3. Hei, ütleks, et tänapäeva tekstiilist kattega vankrid on juba nii head, et nahk peale mõnele lihtsalt rohkem meeldiva välimuse muud eelist endas ei kanna. Ühtlasi tahab nahast vanker siiski väga hoolast hooldamist, et kaua ilus püsiks.
    Turvahäll meil oli Maxi-Cosi, koos isofix alusega, alguses alust ei olnud – sai ka hakkama, aga olgem ausad, oluliselt mugavam ja tegelikult turvalisem on selle alusega küll.
    Ja turvahälli ratastest – ma väga soovitan osta üks kergem käru (jalutuskäru), mis saab teil vajadusel alati nt autos olla ja, millele saab hälli peale panna, see on ikka paaaaalju mugavam kui see suure käru raami kaasa vedamine (+ näeb minu jaoks esteetiliselt parem välja ka 😀 )
    Kui sellist jalutuskäru valida, siis võtaks siukse, mida saab pärast mõnusalt ka edasi kasutada, kui laps juba suurem ja suure vankriga enam jamada ei viitsi. Head variandid on näiteks Baby Joggerid, kuna neil ei pea turvahälli peale pannes istet ära võtma, sega saab kasutada täpselt nii nagu vaja – lühemal poetuuril turvahäll peale, pikemal seiklusel, saab lapse sinna kärru panna ja hälli autosse jätta, kuna käib täislamavasse. Sama põhimõttega on ka MAmas Papas Armadillo. Päris mugav ka Cybex Callisto, aga sellel pealb istme ära võtma.
    Ja no vanker-kärudest on minu mitmed testimised siiski võitjana välja toonud Bugaboo, no ei ole ma näinud kärusid, mis oleks nii läbi mõeldud, mugavad ja kasutatasõbralikud. Boonusena ilus disain. Kui on palju maastikul käimist, siis Buffalo, kui pigem linnas siis Cameleon (üleviidava sangaga! ja kaalub vaid 10kg) ja kui on kaks last, keda vaja kärutada, siis Donkey.
    Pikk kommentaar, aga ehk on abi 🙂

    1. Aitäh nii pika ja sisuka kommentaari eest 🙂 See mõte on täitsa hea, et tavalise käruga oleks mugavam kui selle suure vankri raamiga. Eks peab veel vaatama ja uurima..

      1. Jah, ma alguses ei ostnud ka eraldi turvahälli alla käru, tundus veider, et palju ma neid kärusid kokku ostan (noh samas, hetkel ootan, et meil juba 7. käru kohale jõuaks), aga kuna läksime reisile (kui JJ oli 3-kuune) ja sinna suurt vankrit kaasa võtta ei tahtnud, siis ostsime sellise, mida saimegi kasutada reisil ja pärast ka turvahälli all. Oli ikka mõnusam küll.

        1. Ise tahaks ka suvel kuskile minna (kui Beebi muidugi ka asjaga nõus on) ja selle suure käruga ma olen mõelnud küll, kas muud asjad üldse mahuvad veel autosse. Aga vaevalt jah seda ruumi nüüd vankrikorvi arvelt niii palju üle jääks, sest raam ilmselt omaette ka üsna suur. No ei ole kerged need valikud 😀

          1. Meil oli lennureis, sinna poleks tahtnud suurt vankrit loopimiseks anda ka, väikse käruga saime aga lennuki ukseni ja oli mõnusalt mugav 🙂

Leave a Reply

