XXII.XII.

Jõule hakkasin ma ootama, nagu ikka, alates 1.advendist. Aga nagu mul kombeks on siis kodu kaunistama hakkasin ma alles 4.advendi saabudes. Kui meil oleks kunstkuusk, küll siis see oleks kohe paika saanud, aga päris kuuske ma nii vara tuppa ei tooks. See leidis oma koha toanurgas alles laupäeval. Isegi vara, kui mõelda, et nooremana sai kuusk tuppa toodud alles Jõululaupäeval (kui ma ei eksi). Mina, põline lumepõlgur, ootan lund.. Et lõpuks natukenegi Jõulutunnet tekiks.

2015-12-22 04.06.16 1

Jõululapäeva veedame see aasta peika perega, nagu vist ka eelmisel aastal. Arvatavasti üleeelmisel aastal ka. Minu perega veedame me koos alles aastavahetuse. Siis on mu õel sünnipäev ka ja siis seega ongi see juba aastaid olnud selline 2in1 üritus, kus kõik kuni vanavanemateni kogunevad kokku. Alguses saab õde oma sünnipäevakingid, seejärel jagame kätte jõulukingid, mis on meil juba mitu aastat loosipakkidena, et kõik ei peaks ennast vaeseks maksma kõigile kinke tehes. Mu kahel noorimal õel muidugi veab, nemad saavad nagunii kõigilt kingid. Hiljem lastakse sünnipäevalise auks ilutulestikku ja siis lähevad kõik koju ära. Või sinna, kus iganes nad aastavahetust veedavad..

2015-12-22 04.08.11 1

Ma mäletan küll, kuidas mõned (tegelikult vist oluliselt rohkem) aastad tagasi sai emaga mitmeid sõdu maha peetud, sest mina tahtsin ikka aastavahetuse mujal veeta, mitte perega laua ääres istuda, sest no mina ju pole süüdi, et mu õel sellisel “halval” päeval sünnipäev on. Hommikuti ma ikka olin kohal, lihtsalt aasta soovisin oma äranägemist mööda minema saata. Selle “mõne aastaga” on see värk, et ma ise pole veel ilmselgelt aru saanud, et ma (märkamatult) 24-aastane olen ja see “mõni aasta” kipub rohkem jääma suurusjärku 7 või 8 aastat.. 😀

2015-12-22 04.11.26 1

Kui veel Jõuludest rääkida, siis ega mingeid erilisi traditsioone mulle ei meenugi. Kunagi, kui ma veel vanematega ühe katuse all elasin, käis meil Jõuluvana ka. Kinkide lunastamiseks pidi ikka pisike salmike ka ette lugeda olema.

Varsti, kui beebi majas, saame hakata omaenda traditsioone looma. Oleme küll iga aasta kahekesi ka Jõule pidanud ja isegi kuuske ehime koos, aga traditsioone võib luua veel ja veel..

Leave a Reply

