Maapähklivõi küpsised

Ma olen täielik peanut butter‘i sõltlane. Seda sellest ajast kui ma USAs mõnda aega elasin. Ükspäev ostsin purgi ja kuidagi jõudsin nende küpsiste jälile. Mõtlesin, et pigem teeks mingeid küpsiseid kui terve purgi omale süümekatega sisse kühveldaks.

Retsept siit.

125 g pehmet võid

150 g suhkrut (või 200 g pruuni suhkrut)

1 muna

0,5 tl vanillisuhkrut

200 g jahu

0,5 tl küpsetuspulbrit

0,5 tl soodat

300 g maapähklivõid

Hõõru või suhkruga heledaks kreemiks. Lisa muna ja vanillisuhkur, sega hoolikalt läbi. Lisa jahu, küpsetuspulbri ja sooda segu. Viimasena sega õrnalt hulka maapähklivõi (mida vähem segad, seda muredamad küpsised jäävad).

Veereta käte vahel väikesed pallikesed ja tõsta ahjuplaadile, jäta pallikeste vahele parajalt ruumi. Vajuta pallikesed kahvliga lamedaks, lisaks jätab kahvel küpsistele ka ilusad triibud.

Küpseta 180°C juures u 15 minutit kuni küpsised on kuldsed. Küpsised võivad tunduda ahjust võttes pehmed, kuid jahtudes see pehmus kaob.

*Nii. Alustuseks mina panin ära terve purgi maapähklivõid (u 350 g). Siis ma küpsetasin neid 12 minutit. Enne seda olid nad nii pehmed, et neid ei võinud isegi vaadata mitte. Peale seda aga olid juba üle küpsenud. Aga ikkagi pole ma elus näinud pudedamaid küpsiseid kui need. Oleks pidanud rohkem segama ? Ei tea. Aga maitsevad küll hästi.*

2014-11-26-10-13-14_deco

Leave a Reply

