Retsept

Kohupiima-vaarikakringel

Seekord sai valmis mu esimene (ja ilmselt viimane) kringel.

Retsepti leidsin FBst Lihtsad retseptid lehelt. Alla oli märgitud, et retsepti autor on Helve Piirimägi.

Pärmitainas:

300 g nisujahu

2 dl vesi või piim

25 g pärm

1 tl sool

1,5 sl suhkur

30 g või

Kohupiimasegu:

250 g kohupiim

1 tl vanillisuhkur

2 sl suhkur

1 tk munakollame

Külmutatud või kuivatatud marju (mina kadutasin vaarikaid)

Valmista pärmitainas. Sega nisujahu soola ja suhkruga. Lahusta toasoe pärm väheses hulgas käesoojas vedelikus ja lisa siis ülejäänud vedelik. Sega vedelik jahusegu hulka ja alusta sõtkumist. Lisa pehme toasoe või ning sõtku tainast. Sõtku nii kaua kuni tainas hakkab käte küljest lahti lööma ning muutub elastseks ja läikivaks.

Lase tainal kerkida toatemperatuuril tuuletõmbuseta ja soojas  kohas 45 minutit kuni 1 tund.

Rulli kerkinud tainas lahti 1 cm paksuseks ristkülikuks.

Sega kohupiimatäidise ained omavahel ja kanna tainale kahe pikisuunalise triibuna. Jaga tainas keskelt pikuti pooleks. Keera tainapooled pikemat külge pidi rulli ja lõika rullide sisse pikisuunas lõhe. Põimi pooled ja vormi siis pärjaks.

Lase rätiku all 30-40 minutit kerkida.

Määri pärg pealt munaga ja küpseta 200°C ahjus 25-30 minuti.

*Well. Alates eilselt, mil ma seda küpsetasin, olen ma ametlikult pärmitaignaga sõjajalal. Kuigi ma ise olen ilmselt süüdi, et ma ei lasknud pärmil korralikult enne kasutamist ära sulada. Igal juhul ma nägin selle asjaga ränka vaeva, sest tainas sai liiga õhuke ja seega polnud seda võimalik kokku keerata jne jne jne. Paras käkk tuli, AGA maitses väga hea. Ja sai väga kiiresti otsa..*

2014-11-25-14-06-15_deco

Leave a Reply

