Ameerika · hispaania keel

Day #57

Tuju: 🙂
Kuulan: Toe Tag – Kõik teavad sinust kõike (Ma ei saa vist mitte kunagi enam kuulata ühtegi Toe Tag’i lugu ilma nutma hakkamata). 

Hommikul viisin Matthew ja Nico kooli. Lucas läks varem host mom’iga kuna täna on St. Luke feast day. Selle päeva puhul, siis minnakse lapsega sööma või midagi.

Tegelt ma tahtsin öelda, et ma pole siin veel kordagi sellist udu näinud nagu täna. Hommikul oli ainult 58°F (14.4°C) sooja. Isegi mina, kes ma kogu aeg ilma tuledeta sõidan, panin need täna põlema. Sest no tegelt reaalselt ilma tuledeta autosid polnud näha. Foore ka eriti näha polnud. Ühesõnaga väga hull.

Uue päevaplaani alusel pean ma nüüd jälle laste tube ka koristama – tolmuimejaga; tolmu ära võtma; kui on, siis riided voodilt või kapi põrandalt ära panema; raamatud korda sättima; kui vaja, siis sahtleid koristama jne. Seda tegema asudes ei oleks ma ilmaski arvanud, et kõige hullem on vanemate poiste tuba. Teatavasti pesin ma eile pesu. Nüüd võite ühe korra arvata, kas need olid ära pandud. Ei, need olid voodi pealt põrandale tõstetud. Mul ei ole plaaniski hakata nende riideid kappi ja sahtlitesse panema. Päriselt, nad on juba nii vanad (16 ja 14) küll, et seda ise teha. Isegi Lucas paneb ise oma riided ära ja ta on alles 6.

Uus pereliige.

Igal juhul voodite aluseid koristati küll viimati vist eelmisel sajandil (ilmselt eelmise Au-pair’i ajal, ma loodan). Aga kes neid ikka koristada viitsib, eks ? Tõmbad põranda enam-vähem puhtaks ja läheb küll. Õnneks mulle meeldib koristada.

Liia siin eile kurtis, et ta ei oska midagi enam kirjutada blogisse. Mul on küll täielik mölapidamatus, iga päev nii pikad postitused.

Ja mis meelde tuli. Selle Meetingu kohta. Tundub, et seal ei käinud eriti keegi, sest nüüd tuleb Make Up Meeting ehk siis asenduskohtumine neile, kes ei käinud laupäeval. Seekord lähme Starbucks’i istuma. Sinna vean ma ennast küll kohale, sest praegu on mul ikka mõttes see, et tegelikult ju tahaks siin kauem olla (mis sellest, et ma olen vähem kui 2 kuud alles olnud) ja siis peab ikka oma nägu sinna näitama. Aga keegi võiks mulle öelda, miks need kohustuslikud on. Mis need mulle andma peaks ? No ilmselt uusi tuttavaid, aga kas see ongi kõik ?!

Tänase päeva suursündmus on kahtlemata see, et Daniella tegi mulle musi. Juhuu !! Tegin talle ja siis tegi vastu. Varem pole vastu teinud.

Stanford Dr. = Home

Selline mõnus jahedapoolsem ilm oli ka täna, ainult 79°F (26.1°C). Mis teha, olen ära harjunud juba. Täiesti meenutas sellist Eesti suveilma – nagu mingi kerge vine oleks nagu taevas, mõnus tuuleke, aga muidu ikka soe. Varjus hakkas mul isegi päris jahe hetkeks, mis teha-mis teha.

Tänane päev on lõppkokkuvõttes ikka üüberpikk olnud. Kuna host vanemad ju ei tea, et ma siis ei ole ikkagi omaette kui ma peaks off olema (Maria siinoleku ajal). Ja kui lapsed tulevad sel ajal mu tuppa ma ei saa neid ju välja lüüa. Ühesõnaga pmt täispikk tööpäev ja päris tükk maad peale ka veel. Isegi vannitasin täna Daniella’t. Seda ma olen vist ühe korra varem teinud. Aga ei, ma ikka ei kurda 🙂 Ja host mom ütles mulle koju tulles ‘Thank you !’ laste vannitamise ja asjade eest.

Mu väike hispaania keele sõnaraamat (rohkem endale igaks juhuks):
Besame – suudle mind
Adios – head aega
Hola – tere
Por favor – palun
Ninos – poisid
Platos – nõud
Piso – põrand
Teléfono – telefon
Desayuno – hommikusöök
Almuerzo – lõunasöök
Cena – õhtusöök
Mi amor – mu armas
Te amo – ma armastan sind
Bebé – laps, beebi
Manzana – õun
Platano – banaan
Pollo – kana
Lechuga – aedsalat
Tomate – tomat
Fresa – maasikas
Firma – allkiri
Un momento – üks hetk
Limpia – korista
Cocina – köök
Sótano – keldrikorrus
Cómo estas ? – kuidas läheb ?

Tegelt on päris hea vist juba. Enne ma teadsin umbes 6 sõna/väljendit. Nüüd aga tuleb neid pidevalt juurde. Btw Mi nombre es Janne.

Pere kõige paremat hispaania keelt räägib meil Alex. Host mom’il on ka päris hea. Teised saavad rohkem aru kui öelda oskavad, mul on selline tunne vähemalt.

Leave a Reply

